Teendők játék kezdése előtt:

  • Játékszabályok, feladatok érthető átadása.
  • Játéktér kijelölése.

Eszközigény: –

Játék leírása:

  • A játék lényege, hogy az elején mindenki választ magának egy angyalt, illetve egy ördögöt (gondolatban), és ezt nem árulja el senkinek.
  • A játékvezető kijelöli a területet, amin belül mozogni lehet (praktikus nem túl nagy területet választani, hogy ne legyen a végeredmény az, hogy túl sok helyük van futkározni, inkább az a lényeg, hogy figyeljék a szerepeket).
  • Amikor a játékvezető elindítja a játékot, mindenki megpróbál minél közelebb menni az angyalához, és minél távolabb kerülni az ördögétől.
  • Játék közben nem lehet megérinteni a másikat, tehát csak közeledni és távolodni lehet, azt viszont nyugodtan, bármilyen sebességgel (akár futva is meg lehet tenni).
  • A második fordulót fordítva is lehet játszani: ördöghöz közel, angyaltól távolabb helyezkedni.
  • Majd mindenki újra választhat magának új játékosokat. A játék addig folytatható, ameddig élvezik a gyermekek.

Játék lezárása:

  • Amikor a játékvezető leállítja a játékot, érdemes mindenkiről „lesöpörni” az adott szerepet, hogy senkiben ne maradjon rossz érzés, ha játék közben esetleg ilyet érzett.
  • Megbeszélik a végeredményeket.

A játékvezetés során figyelni kell:

  • A gyermekek vigyázzanak a saját maguk és mások testi épségére, nem a futkározáson van a hangsúly!
  • Figyelni kell arra, hogy a megadott játéktéren belül mozogjanak a gyermekek!
  • Ne hagyjunk túl sok időt egy fordulóra, inkább többször játsszanak rövidebb szakaszokban, hogy ne ragadjanak benne a szerepekben.

Feldolgozást segítő kérdések:

  • Milyen nehézségekbe ütköztetek a játék során? (pl. egyvalakit többen is választottak, valakinek meg lehet, hogy nem volt ördöge, stb.).
  • Olyan is előfordulhat, hogy valakit csak ördögként választottak, így mindenki távolodott tőle, ilyenkor hagyjunk időt a konfliktusok feloldására, megnyugvásra, vigasztalásra.
  • Milyen érzés volt egyszerre szemmel tartani az angyalodat és az ördögödet is?
  • Volt olyan pillanat, amikor megtaláltad a legjobb elhelyezkedést?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
10
Résztvevők száma
8
Játékhelyszín
Kültéri
Játék időigénye
5 perc +
Játék helyigénye
Nagyobb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Energetizáló/jégtörő
Programmal fejleszthető kompetenciák
Kezdeményezőkészség és vállalkozói kompetencia
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Nem
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás