Teendők játék kezdése előtt:
Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.

Eszközigény:

Játék leírása:
• Két gyermek kimegy a teremből, és közösen kitalálnak egy foglalkozást (pl. cukrász).
• Miután visszatérnek a többiekhez, a következőképpen kezdik a játékot: Amerikából jöttünk, híres mesterségünk címere: C (az adott foglalkozás kezdőbetűje).
• Beszéd nélkül el kell mutogatniuk a foglalkozást, a többieknek pedig ki kell találni.
• Aki kitalálja, az választhat magának egy párt, és ők gondolják ki a következő foglalkozást.
• Javasolt foglalkozások: szakács, pincér, fogorvos, állatidomár, artista, postás, légiutas-kísérő, pap, kozmetikus, kéményseprő, sofőr, asztalos, katona, rendőr, tanár, óvónő/bácsi, informatikus.

Játék lezárása:
Addig játszható, amíg élvezik a gyermekek a játékot.

A játékvezetés során figyelni kell:
Mindenkinek legyen lehetősége foglalkozást kitalálni, elmutogatni.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Hogyan érezted magad játék közben?
• Te mi szeretnél lenni, ha nagy leszel? El tudod mutogatni?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
6
Résztvevők száma
4
Játékhelyszín
Beltéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Kisebb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Népi
Programmal fejleszthető kompetenciák
Kulturális tudatosság és kifejezőkészség
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Igen
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás