Teendők játék kezdése előtt (5-10 perc):
• Játékszabályok, feladatok érthető átadása.
• Bibliai és egyházi személyek neveit papírcetlikre írni (lehetőség szerint laminálni is lehet).
• Bibliai párok: Dávid és Góliát, Káin és Ábel, Ádám és Éva, Ábrahám és Izsák, Szűz Mária és Szent József, Sámson és Delilah), és így tovább.

Eszközigény:
Híres bibliai és egyházi személyek neveit tartalmazó kártyák.

Játék leírása:
• Minden gyermek kap egy papírlapot, amin egy bibliai, egyházi személy neve szerepel. Az a feladata mindenkinek, hogy a teremben – egyesével megszólítva a többieket – megtalálja a párját.
• Fontos elmondani, hogy a bibliai személyek lehettek barátok, szerelmespárok, vagy csak épp egy történelmi eseménynél találkoztak. Minél több embert kérdeznek meg arról, hogy ő kicsoda, annál inkább látni fogják, vajon ki lehet az ő párjuk.
• Akik megtalálták a párjukat, fogják meg kezét és emeljék a magasba, így jelezve a játékvezetőnek, hogy ők kész vannak.
• Megjegyzés: nehezíteni lehet a játékot azzal, hogy a gyermekek nem mondhatják meg egymásnak a kitalálandó személyiségük nevét. A másik gyermeknek kérdések alapján kell kitalálnia (pl. Mikor élt? Mi volt a foglalkozása? Miről híres?) az adott személyt.
Játék lezárása:
A játéknak nincs győztese, akkor van vége, ha mindenki megtalálta a párját. Akik elsőként találták meg a párjukat, őket külön meg lehet dicsérni.

A játékvezetés során figyelni kell:
A játékvezető segítsen azoknak, akik nem ismerik a kapott személyt, meséljen nekik úgy egy-egy történetet róluk, hogy megtalálhassák párjukat.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Ismerted az a személyt, akit kaptál?
• Melyik a kedvenc bibliai történeted? Miért az tetszik a legjobban?
• Tudtál meg valami újat a társaidtól a játék során? Mi volt az?
• Nehéz volt megtalálni a párodat? Miért?
• Ki lettél volna még szívesen a bibliai történetekből?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
10
Résztvevők száma
10
Játékhelyszín
Kül- és beltéri
Játék időigénye
20 perc +
Játék helyigénye
Nagyobb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Csoport- és páralkotó
Programmal fejleszthető kompetenciák
Kezdeményezőkészség és vállalkozói kompetencia
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Nem
Akadálymentesíthető
Igen
Előkészítési ideje
5-10 perc
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás