Teendők játék kezdése előtt:
• Javasolt körben ülni, akár a földön, párnákon, vagy akár a szabadban a fűben. Fontos, hogy jól körülhatárolható helyen történjen a játék.
• Játékszabályok, feladatok érthető átadása.
• Játéktér kijelölése.

Eszközigény:
50 db ruhacsipesz

Játék leírása:
• A részvevők körben állnak, mindegyikük kap 5-5 db csipeszt, melyeket a pólójuk hátuljára kell felcsíptetni. Ezután hirdessük ki a játékidőt (pl. 2 perc). Rajt jelzésre minden játékos futásnak ered.
• Futás közben minél több csipeszt kell megszerezni egymás ruhájáról, s a sajátjukra csíptetni. Háttal falhoz, fához állni, vagyis a csipeszeket eltakarni tilos! Az adott idő letelte után számoljuk meg, hány csipeszt „cipel” a hátán a játékos. A győztest vagy győzteseket tapsoljuk meg! Játék közben vigyázzunk egymás testi épségére, és ruházatára is.
• Visszafele is játszható a játék, amikor az a cél, hogy megszabaduljunk saját csipeszeinktől, ezt pedig úgy érhetjük el, hogy a másik pólójára csíptetjük. Amelyik csipesz leesik, az visszakerül az eredeti gazdájához.

Játék lezárása:
A játék közös beszélgetéssel zárul.

A játékvezetés során figyelni kell:
• A játékok felvezetésénél fontos a hangulat megteremtése, a csapat összefogása és lelkesítése.
• Feszültség esetén hagyjunk időt a kibeszélésére, az esetleges konfliktusok feloldására.
• Hívjuk fel a figyelmet arra, hogy nem tépkedjük a társainkat, vigyázunk egymás testi épségére.

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
6
Résztvevők száma
6
Játékhelyszín
Kül- és beltéri
Játék időigénye
30 perc +
Játék helyigénye
Kisebb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Mozgásos
Programmal fejleszthető kompetenciák
Kezdeményezőkészség és vállalkozói kompetencia
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Igen
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás